lørdag den 23. juli 2011

Yosemite

Så har vi sagt farvel til vores camper. Helt vemodigt synes vi. Det har virkelig fungeret for os at være i camper. Altid har vi haft vores ting med os; skiftetøj, mad og drikke, solcreme, og hvad man nu ellers har brug for in the middle of nowhere.

Nu er vi tjekket ind på vores hotel i San Francisco. Vi har allerede været på tur med kabelbanen. Ungerne hængende i en arm på siden - i bedste amerikansk film-stil:-). I dag har vi været et smut ved Fishermans Wharf, meget turistet, men også ret hyggeligt. Aftenen sluttede på pizzaria, og så hjem på hotellet i dejlige senge, som trods vores begejstring over camperen, godt kan hamle op med madrasserne i den :-).

De sidste dage i camperen tilbragte vi i Yosemite Nationalpark. Vildt fedt!! Meget som vi forestiller os, at Canada må være; bjerge, brusende vandfald, klart og koldt vand, som vi badede i, og klar blå himmel. Virkelig skønt. Det var der så også mange andre, der syntes, så vi måtte dele parken med en del andre. Vi lejede cykler en af dagene. Rigtig fin måde at komme omkring på. Da vi kom tilbage på pladsen, havde Martin mod på mere eventyr, og tog på en vandretur. Vi andre hyggede på vores campingplads med kortspil og hygge - og et par småture mere på cyklen. Sidste dag i parken sluttede ungerne med en morgendukkert i det iskolde vand. Ret friskt!! Og så satte vi kursen mod SF. Det var en noget snoet og bjergrig vej, så Malthe blev helt skidt af køreturen. Heldigvis hjalp det med en god pause, lidt at spise og drikke.

De næste dage skal bruges på at udforske San Francisco. Vi glæder os til at opleve byen, som alle taler så begejsret om. Mandag henter vi vores bil, og så kører vi ad Highway 1 sydpå. Her i SF er det noget køligere. Vi har haft det lange tøj på for første gang på ferien. Forhåbentlig ikke noget, der bliver en vane:-)

Se billeder her...

1. Hej kære alle
    Hvor er det spændende at følge med i Jeres tur. Hvor har I set mange spændende ting og steder. Det må jo være en lige så stor oplevelse som Australien.
    Vi glæder os til at høre mere. Det varer jo ikke længe, før I kommer hjem.

Tillykke med fødselsdagen Malthe og Marie :-)
    Håber I havde nogle helt specielle dage.

Vi kom hjem fra Frankrig igår. Vi har haft en rigtig dejlig ferie. Vi kørte i et stræk hjem og det var næsten umuligt at lægge sig til at sove, for ellers ville mic. i et uovervåget øjeblik vende bilen og køre syd på igen. Han er slet ikke færdig med ferie....det skal man så ligge øre til herhjemme...pyha, det bliver en lang uge.
    Vi har haft det super dejligt. Vejret har været godt. Der har været 3 regnvejrsdage ca. Ellers har vi haft omkring 26-30 grader. Der var et kæmpe vandlandt på pladsen, som levede op til alles forventninger.
    Ardeche-området er utrolig flot. Vi har set både Pont D`Arc og Pont Du Diable samt Tour De France (etape 16). Alle drenge har været i svævebane over bjergkløften, hvor man kun var spændt fast med en sele. Der blev skreget: I believe I can fly...hen over kløften.
    Hjemme i DK er det 13 grader koldere, så vi går rigtig rundt og fryser...mic. er helt dårlig over det og truer med at kører syd på hvert andet øjeblik !!!!!
    I morgen skal vi samle et legehus til Julie og ellers skal vi en tur i biffen med drengene. Ingen planer.

Lige i disse dage, fylder det jo meget i nyhederne med det stor terror-angreb, som var i Oslo i forgårs. Forfærdeligt.

Vi håber at høre fra Jer igen, inden I vender hjem.